Brändiin mukautuva tilamuutos
Yrityksen kulttuuri, värit sekä brändielementit esille.
Brändin näkyminen ja ratkaisut lähtevät aina asiakkaamme brändistä sekä arvoista!
Brändin mukaiset tilat tukevat yrityksen imagoa.
Asiakkaan Brändi näkyy ja tuntuu tiloissa niin henkilöstölle kuin asiakkaillekin.
Brändiin mukautuva toimitilamuutos antaa mahdollisuuden päivittää tiloja vastaamaan paremmin työn tekemisen uusia tarpeita, tukemaan yrityksen kulttuuria ja parantamaan asiakaskokemusta. Kun asiakas saapuu tuloaulaan hän ei aisti pelkästään tilaa – hän kokee brändisi. Jokainen yksityiskohta ja jokainen tila kertoo tarinaa siitä, mitä edustat. Ovatko tilanne sellaisia, jotka tekevät vaikutuksen heti ensi silmäyksellä ja saa asiakkaan sukat pyörimään jaloissa tai rekrytointitilanteessa uuden henkilön innostumaan tiloista sekä työyhteisöstä?
Toimitilat eivät ole vain seiniä, pöytiä ja kokoushuoneita – ne ovat kuin yrityksen persoonallisuus tiivistettynä yhteen fyysiseen tilaan. Hyvin suunnitellut toimitilat kertovat tarinaa jo ennen kuin ensimmäinen tervehdys on vaihdettu. Brändin mukaisessa toimitilamuutoksessa kyse on kokonaisuudesta: tunnelmasta, käyttökokemuksesta ja pienistä yksityiskohdista, jotka saavat asiakkaan ja työntekijän tuntemaan, että he ovat oikeassa paikassa.
MITEN BRÄNDI VOI NÄKYÄ TOIMITILOISSA?
- Värit ja materiaalit – Jos brändisi on dynaaminen ja rohkea, ei kannata tyytyä valkoisiin seinäpintoihin! Leikittele väreillä, seinämaalauksilla tai vaikka brändin sävyihin sopivilla istuinryhmillä. Jos taas arvostat luonnonläheisyyttä, tuo sisään puisia elementtejä, viherseiniä ja pehmeitä maanläheisiä sävyjä.
- Tilojen nimet ja kyltit – Kuka sanoo, että neuvotteluhuoneiden pitää olla vain ”Kokoushuone A” ja ”Kokoustila 113”? Anna niille persoonallisia nimiä, jotka liittyvät yrityksesi tarinaan tai arvoihin. Voisiko asiakasalue olla nimeltään ”Ideaparkki”?
- Brändin tarina seinillä – Hyödynnä tilojen pinnat brändin ilmentämiseen! Suuri aikajana seinällä voi kertoa yrityksen matkasta, inspiroivat sitaatit yrityksen arvoista voivat näkyä taukotiloissa, ja valokuvat tiimin yhteisistä saavutuksista voivat muistuttaa kulttuurista.
- Aistit mukaan peliin – Miltä brändisi kuulostaa tai tuoksuu? Voisiko toimitiloissasi olla yrityksen oma soittolista, joka tukee tunnelmaa? Tai tuoksumaailma, joka tekee tilasta tunnistettavan? Kahvin tai männyn kevyt tuoksu voi tuoda tiloihin lisää persoonallisuutta.
- Yhteisölliset tilat – Jos brändisi korostaa avoimuutta ja tiimityötä, luo tiloja, jotka tukevat kohtaamisia. Epämuodolliset työskentelyalueet, kahvilamaiset lounge-tilat ja rennot ideointipaikat voivat tehdä työpäivistä inspiroivampia.
Brändinmukaisella toimitilamuutoksella – uusi alku, uusi energia!
Kun yritys vaihtaa tai uudistaa toimitilojaan, se on vähän kuin uusi hiustyyli – se kertoo muutoksesta, siistimisestä, rönsyjen poisleikkaamisesta ja uudistumisesta. Toimitilamuutos antaa mahdollisuuden tuoda esiin brändin uutta suuntaa, kehittää työskentelytapoja ja näyttää sekä henkilöstölle että asiakkaille, että yritys kehittyy ja kasvaa.
Sen sijaan että muutto olisi vain logistinen ponnistus, siitä kannattaa ottaa kaikki irti ja tehdä elämys.
On vain yksi mahdollisuus tehdä hyvä ensivaikutelma, siksi kannattaa järjestää muuttobileet henkilöstölle ja avoimet ovet asiakkaille, joissa uudet tilat ja uusi brändiympäristö esitellään rennossa hengessä.
Toimitilojen brändi-ideat Suunnittelemolta
Suunnittelemossa tiedämme, kuinka nämä kaikki elementit yhdistetään. Meidän asiantuntijoillamme on vuosien kokemus brändinmukaisten tilojen suunnittelusta, jotka näyttävät hyviltä ja toimivat brändisi vahvimpana käyntikorttina!
Haluatko kuulla lisää?
”Autamme mielellämme projektin tai hankkeen läpiviennissä. Otathan yhteyttä!”

Milla Lindroos
Toimitusjohtaja, projektipäällikkö
+358 (0)44 976 9164
milla@suunnittelemo.fi